Subject: KTTS teavitus - valminud on Viljandi maakonna haigla ja tervisekeskuse kunstikonkursi võidutöö
From: "Sixten Heidmets" <[email-masked]>
To: "Maria-Kristiina Soomre", "KUM min"
Cc: "[email-masked]"
Date: Fri, 20 Jun 2025 13:24:11 +0300

Tere

Vastavalt kunstiteoste tellimise seadusele edastan Kultuuriministeeriumile
info Viljandi maakonna haigla ja tervisekeskuse kunstikonkursi võidutöö
„Androgynos“ valmimisest.

Kunstikonkursi nimetus:
Viljandi maakonna haigla ja tervisekeskuse kunstikonkurss

Autorite lühikirjeldus:

Kahte figuuri üheks tervikuks ühendumas kujutav pronksskulptuur
„Androgynos“ annab edasi tervise, meditsiini ja elujõu temaatikat. Teos
jutustab lugu igatsusest ja püüdlusest - hoolivusest ja armastusest.

Skulptuuri idee lähtub Platoni „Pidusöögi“ dialoogist, kus kirjeldatakse
muistseid inimesi, kes olid algselt kerakujulised, nelja käe, nelja jala
ja kahe näoga olendid. Need tugevad ja üllad muistsed inimesed otsustasid
hakata jumalate vastu mässama ning inimkonna nõrgestamiseks lõikas Zeus
nad pooleks. Sellest ajast saati käime ringi ja otsime oma teist poolt –
lootes armastuses terviklikuks saada. Teose eesmärk on juhtida tähelepanu
armastuses ja õrnuses peituvale tohutule elu- ja loomisjõule.

Lisainfo:

*	Hankija: SA Viljandi Haigla, keda esindab Riigi Kinnisvara AS
*	Konkursi tulemus: võitjaks valiti töö „Androgynos“
*	Asukoht: Viljandi maakonna haigla ja tervisekeskuse Tervikumi
esine väliala, C. R. Jakobsoni 2a/ C. R. Jakobsoni 2b/ C. R. Jakobsoni 2c/
Turu 6/ Turu 12, Viljandi
*	Autorid: Leena Kuutma ja Eeva-Ruth Niitvägi
*	Liik: pronksskulptuur
*	Mõõdud: kõrgus 3 meetrit, laius 3,5 x 4 meetrit
*	Maksumus: 110 000 EUR + km
*	Valmimise aasta: 2025

Manuses fotod valminud tööst. Fotode autor: Annika Vihmann.

Uudisnupp Riigi Kinnisvara kodulehel valminud konkursi võidutöö kohta:

Viljandi Tervikumi hoone esist ilmestav hoolivusest ja armastusest
jutustav skulptuur on valminud

https://www.rkas.ee/et/uudised/viljandi-tervikumi-hoone-esist-ilmestav-hoo
livusest-ja-armastusest-jutustav-skulptuur

Lugupidamisega,

Sixten Heidmets
ruumilahenduste projektijuht

tel +372 520 5767

Tartu mnt 85, 10115 Tallinn
www.rkas.ee

*** KONFIDENTSIAALSUSHOIATUS*** Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa
arvatud manused) võib sisaldada ärisaladust ning seda võivad kasutada vaid
e-kirja adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja
selgelt väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele
isikutele avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse
tõttu, teavitage sellest kohe saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.